X

Stockholmsinitiativet spenderar 329 000 kr på att annonsera i DN

Alla som har gått in på DN.se idag har säkert undrat vilka Stockholmsinitiativet är. De har nämligen köpt annonsering på DN.se där de skriver

Klimathotet - En missuppfattning?

Av alla dagar så väljer de att göra det samtidigt som den första delen i IPCC:s femte rapport offentliggjordes. Här hittar ni rapporten "Working Group I Contribution to the IPCC Fifth Assessment Report Climate Change 2013: The Physical Science Basis Summary for Policymakers" ifall ni vill veta hur verkligt klimathotet är. På riktigt.

Jag ställde mig också den enkla frågan, vad kostar det egentligen att annonsera i DN? För att ta reda på det ringde jag till DN och berättade att jag heter Andreas och ringer från nätverket Ekologistas och att vi är intresserade av att annonsera på DN.se med en så kallad "bautapanorama", dvs samma som Stockholmsinitiativet använde. Säljaren blev mer än nöjd över att höra det och förklarade att ett sånt panorama ger 4 miljoner klick under en vecka och kostar 329 000 kr för en vecka.

329 000 kr!

Varifrån har en organisation som Stockholmsinitiativet fått så mycket pengar? Vem är det som vill undergräva arbetet med att minska vår påverkan på klimatet så mycket att de spenderar 329 000 kr på dem? Det är frågor som skulle vara mycket intressant att få svar på.

Tror ni att Stockholmsinitiativet vill ge de svaren?

Publicerad den 27 september, 2013 av Andreas Hanning under kategori(er) Blogg, Klimat(frågor), Mest lästa, Miljöpolitik, samt under etikett(er), , , , , , , , , , .

Visa modereringspolicyn